vinsan

Alla inlägg under augusti 2012

Av Sandra Danielsson - 31 augusti 2012 12:16

Jag har länge gått runt och svurit över vågen som hela tiden visar helt andra siffror än vad jag tycker den ska visa.


 

När sedan, till råga på allt, folk börja insinuera att jag skulle vara gravid igen (vilket jag absolut inte är om de är någon som fortfarande undrar) så tänkte jag att nä nu får jag nog göra något åt saken. Så jag tänkte ja men de är många kilo jag behöver gå ner så jag börjar väl med en kickstarts diet så jag blir motiverad att fortsätta gå ner i vikt. Så jag gjorde som de flesta andra människor i min närhet någon gång gjort, jag köpte mig ett paket Allevo. Och varför undrar ni kanske nu? Ja jag borde ju egentligen veta bättre men desperat efter att se siffrorna minska på vågen tänkte jag att två veckor Allevo sedan kör vi igång på riktigt med nyttigare mat och träning.
  

Så glad i hågen över att jag äntligen gjort slag i saken så blandade jag i ordning min första shake. Lite hungrig var jag ju eftersom jag inte ätit något och detta skulle ju bli min frukost. Jag tar första klunken och grimaserar illa medan min 1,5 år gamla son står på golvet och tittar upp på mig och undrar vad sjutton jag håller på med. Ja tro mig vi var nog två om den tanken just då men skam den som ger sig de smakade vidrigt men vill man vara fin får man lida pin säger ju de lärda eller kanske de undernärda vad vet jag. Jag tog till knepet med att hålla för näsan och drack upp allt i ett svep vilket fick det att vända sig i magen och de var på vippen att alltihop kom upp igen men jag lyckades behålla den fruktansvärt äckliga drycken i magen. 


Sedan gick klockan och hungern låg fortfarande och gnagde inom mig för den som seriöst tror att man blir mätt på att dricka smaksatt vetemjöl med vatten är helt ute och cyklar.


 


Hungrig som en varg gick jag runt hemma och började sakta men säkert förvandlas till ett monster så jag tog en banan tänkte va fan en banan gör ju varken till eller från.Så blev det dags för nästa shake, och den var minst lika äcklig framförallt de där äckliga veteklumparna som blir kvar på slutet för att de inte blivit upplösta. En riktig höjdare.


Det gick de några timmar till och irritationen steg i kroppen för ja var fortfarande hungrig.

   

Så till slut gav jag upp, mina två veckors kickstarts diet med Allevo förvandlades till en halv dag innan jag kastade mig över ett gäng bullar jag hittade i frysen (vetemjöls diet som vetemjöls diet eller hur va de nu?) No offence till er som älskar Allevo men ska jag äta något med vetemjöl i föredrar jag kanelbullar.


Summa sumarum de finns inga bra genvägar och helt ärligt är jag nog hellre fet än äter vetemjöl uppblandat med vatten. Så jag har lagt mina viktproblem åt sidan, jag struntar helt enkelt i att ställa mig på vågen.

Hellre fet och mätt än smal och hungrig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards